Könnyű

Bear Grylls: a túlélés márkaneve

2005-öt írtunk, amikor egy új arc tűnt fel a nemzetközi Discovery csatornán. Bear Grylls nem mást testesített meg, mint a kalandvágy legszélsőségesebb formáit, a túlélés új művészetét a világ legveszélyesebb részein.

2005-ben tűnt fel a képernyőn. Olyan dolgokat élt túl a világ legveszélyesebb szegleteiben, melyeket addig csak filmek akcióhősei vészeltek át. Helikopterekből ugrott ki, hogy lakatlan területeken tegye próbára túlélési ösztöneit. Gusztustalan állatokat evett meg, hogy ne haljon éhen. És meredek sziklafalakról ereszkedett alá biztosító kötél nélkül, hogy visszataláljon a civilizációba. Ő Bear Grylls, akiből szűk tíz év alatt márkanév lett.

A brit hadsereg egykori különleges katonájából a világ egyik legünnepeltebb írója, legkarakteresebb férfipéldaképe vált egy jó tévéműsornak köszönhetően, amelyet a világ 150 országában, több mint 1 milliád ember követhetett figyelemmel. A túlélés mestere márkává lett. Bear kezdetben csak a férfiak, majd a női nézők és olvasók figyelmét is felkeltette. Világszerte a televíziók, a könyvesboltok, a kalandturista szakboltok sikertermékének számít.


 Image preview


Grylls tudatosan épített személyes márkája azért is érdekes, mert botrányok és (az ő mércéjével mért) túlzások nélkül vált sikeressé. Napjainkra a brit hírességek egyik legünnepeltebb sztárja, aki évente 7 hónapot van távol a családjától, ám mégis azt vallja, minden képtelen küldetése során a hazatérés biztonsága hajtja. Számos, az emberi teljesítőképesség határát súroló világrekordot tudhat magáénak, és személyes elismeréseket, amelyeket hazájától - Nagy-Britanniától -, és a közönségétől kapott. Ismertségét saját üzleti vállalkozásának bővítésére használta fel. Betört a könyvpiacra: A túlélés törvényei c. kötete hosszú hónapokig eladási rekordokat döntött.
Arra a kérdésre azonban, hogy mik voltak a leginkább hajmeresztő túlélési szituációk, Bear azt felelte: egy végzetesnek tűnő sérülés Afrikában, egy több száz méteres zuhanás az Everesten, és egy meglepetés-szerű találkozás tutajozás közben, egy tigriscápával.

Mára webáruházában és több szaküzletben is elérhető az a túlélő felszerelés, amelyet önmaga tervezett és fejlesztett. A különleges szetten természetesen megtalálható a BG márkajelzés. Ezen kívül az összes típusú teljesítmény túrához is árul ruházatot (a hobbistáknak és a profi kalandoroknak egyaránt). Idén pedig elindította túlélő akadémiáját, melynek helyszínéül Skócia és Afrika szolgál majd. Grylls a fiatalokat is megcélozta a Play Station 3-on keresztül, hiszen megjelent a Man vs. Wild nevű stratégiai videojátéka.

A televíziós produkciók készítése során olyan 4 fős operatőr gárda rögzítette a túlélési szituációkat, akik őhozzá hasonlóan képzett hegymászók voltak, és akik kimerítették az álladó stáb fogalmát. Külön érdekesség hogy a 4 operatőr neve a stáblista elején Bear Grylls nevével együtt szerepel, mint a produkció szereplői és létrehozói. Bear az operatőrökkel együtt választotta ki azt a néhány helyszínt, ahol minden évben forgattak, és közös ötletei alapján alakult ki a végleges helyszíni forgatókönyv.

Bear Grylls a XXI. századi férfiarchetípus megújítója, aki az elmúlt 10 évben nemzetközi ismertségének köszönhetően sikeres üzleti vállalkozást épített, amelynek márkakoncepcióját önmaga adta. A túlélés stratégiájával vált sikeressé, és inspirált a valódi túlélési technikák elsajátítására, és a kalandor szenvedély átélésére több ezer fiatat szerte a világon.

 

Hozzászólások

Legfrissebb

Május utolsó hétvégéjén újra beveszik a kerékpárosok az eplényi Bringarénát. Magyarország...

A „keleti nyitás” ma már nem csupán egy új külgazdasági stratégia...

A levegő is jéggé vált

1939-40 telén egy igencsak könnyűnek induló háborúban az orosz katonák "Fehér Halál"-nak...

Életmód / Stílus

Elég nehéz mostanában a smartmobil piacot hosszabb ideig uralni. Egyik infokommunikációs...

A sztárok ha elkötelezettek valami iránt, akkor többnyire márkanagykövetnek állnak. De vajon...

Két szupermárka kapcsolódik össze, hogy egyedit alkosson. Egy olyan okostelefont, amelynek...

Æsir Copenhagen dán székhelyű cég, amely a mobiltelefon design legfrissebb és legkifinomultabb...

 

A napszemüveg az öltözék része. Éppen ezért fontos hogy ugyanolyan kifinomult...